HCC!trainsim Add-ons

...

TSig addon: Screenshots Heuvelland route

Klik op de kleine afbeelding van de route hieronder voor vergrotingVoor iedereen die de officiële presentatie van de Heuvelland route voor Trainz 2009 en Trainz 2010 op 11 september 2010 niet kon bijwonen nog wat extra screenshots van deze route,. Vanaf komende zaterdag is de Heuvellandroute verkrijgbaar via het TSIG verzendhuis (verzending vanaf 20 september 2010) en tijdens elke clubbijeenkomst van de Trainsim IG en op de beurzen waar de Trainsim IG acte de présence geeft.   Let op: Het materieel op de screenshots is door derden aangeleverd en maakt geen onderdeel uit van de route. Dit artikel is eerder op 15/09/2010 gepubliceerd.

15 september 2010

...

Presentatie en release Heuvellandroute op zaterdag 11 september in De Meern

Klik op de kleine afbeelding van de route hieronder voor vergroting  Komende zaterdag vindt de officiële presentatie van de Heuvellandroute voor Trainz 2009 en Trainz 2010 plaats. De release van de route is om verschillende redenen ettelijke malen uitgesteld, maar met trots kunnen wij u vanuit de studio´s van het TSIG Ontwikkelteam melden dat de route gereed is voor release! Vanaf komende zaterdag is de Heuvellandroute verkrijgbaar via het TSIG verzendhuis en tijdens elke clubbijeenkomst van de Trainsim IG en op de beurzen waar de Trainsim IG acte de présence geeft. De Heuvellandroute is een virtuele weergave van een traject door het mooiste deel van Zuid-Limburg. De route loopt van Valkenburg via Schin op Geul, Klimmen-Ransdaal en Voerendaal naar Heerlen. Deze route combineert twee werelden: het schilderachtige gebied met kastelen, watermolens en een afwisselende mix van typisch Limburgse bebouwing en bossen, heuvels en weilanden rondom het stroomdal van de rivier de Geul enerzijds, en anderzijds de stedelijke en geïndustrialiseerde omgeving van Heerlen met het grote emplacement bij het station dat tot in detail weergegeven is. De Heuvellandroute is de enige route in Nederland waar het spoor hooggelegen langs een rivierdal loopt en waar wijnvelden langs het spoor te zien zijn. Het gebied is als het ware een stukje ´buitenland´ in Nederland. De vele bogen en steile hellingen door het glooiende landschap in de route stellen hoge eisen aan het vakmanschap van de virtuele machinist. Wij zijn er zeker van dat deze route vele uren speelplezier zal geven. Op het traject, dat gedeeld wordt door Veolia, NS en de ZLSM is het mogelijk om vele verschillende soorten materieel te laten rijden, van heel modern tot heel oud – de ZLSM rijdt voornamelijk met stoomtreinen over het traject tussen Valkenburg, Schin op Geul en verder over het traject richting Simpelveld, terwijl Veolia met het meest moderne materieel op het traject naar Heerlen rijdt. De route is relatief kort in kilometers, maar de beperkte lengte van dit traject heeft ons de mogelijkheid gegeven om het traject zo goed mogelijk te detailleren. Het originele sporenplan van de route is voor de virtuele weergave gevolgd. Alle stations en de vele landmarks langs de route die naar origineel voorbeeld zijn nagebouwd, geven de route een zeer herkenbaar beeld voor mensen die de omgeving kennen. Ook het reliëf in de route is naar origineel voorbeeld gemodelleerd op basis van hoogtekaarten, digitaal terrein en Google Earth. De textures van de stations, gebouwen en van het terrein zijn van zeer hoge kwaliteit, zodat deze route een hoge houdbaarheidswaarde kent. De route komt dan ook het best tot zijn recht op een groot scherm met zeer hoge resolutie. Wij hopen van harte u komende zaterdag bij de officiële presentatie in De Meern te mogen begroeten! Hierbij alvast een aantal screenshots.Let op: Het materieel op de screenshots is door derden aangeleverd en maakt geen onderdeel uit van de route. Dit artikel is eerder op 08/09/2010 gepubliceerd.

8 september 2010

...

MSTS Weghwaert Elektrisch Anno 1940

Weghwaert Elektrisch Anno 1940 is een route voor Microsoft Train Simulator die is ontwikkeld door de hcc TrainSimulator Interessegroep is uitgebracht. De route is nu ook via het verzendhuis te bestellen. Goede reis! Dit artikel is eerder op 11/12/2009 gepubliceerd.

11 december 2009

...

MSTS Terug naar Burgerdam

Terug naar Burgerdam is een route voor Microsoft Train Simulator die is ontwikkeld uit de Burgerdam-Steinbeek route die in 2005 door de TrainSimulator Gebruikersgroep van de hcc! is uitgebracht. De oorspronkelijk route bracht de sfeer bij NS in de jaren 1950-57 tot leven door gebruik te maken van eigentijdse scenery-objecten en uiteraard het rollend materieel uit die periode, waarin stoom-, diesel- en electrische tractie naast elkaar te vinden waren. In Terug naar Burgerdam (TNB) gaan we verder terug in de tijd, naar de periode vlak voor het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog. Ons fictieve traject is dan nog niet geëlectrificeerd, zodat uitsluitend met stoom- en dieseltractie wordt gereden. Bij het tot stand brengen van TNB is dankbaar gebruik gemaakt van de het grote aantal scenery-objecten dat sinds 2005 door de TSGG voor andere routes is gebouwd. Zo zijn alle stationsgebouwen vervangen, evenals de perrons en de seinhuizen. Bovendien is voor de NS-armseinen gebruik gemaakt van de verbeterde versies van de Westsluis-route. Het traject zelf is vanuit Steinbeek doorgetrokken naar het stadje Vierbergen, terwijl ook de lijn naar Nedervoort is uitgebouwd en nu even voorbij Steinbeek op de hoofdlijn Burgerdam-Vierbergen aansluit. In de installatiefile zijn ook een aantal boeiende en afwisselende activiteiten samengebracht, inclusief de benodigde materieel-objecten. De gebruikershandleiding bevat verder voor elk emplacement een gedetailleerd sporenplan zodat je daar makkelijk je weg kunt vinden. Ook de werking van de klassieke NS-armseinen waarmee de route is beveiligd, wordt in dit document uitgelegd. Goede reis van Burgerdam naar Vierbergen! Dit artikel is eerder op 23/10/2009 gepubliceerd.

23 oktober 2009

...

MSTS Opperland versie 2

OPPERLAND UITGEBREID EN GEMODERNISEERD Vanaf 28 november 2008 verkrijgbaar op TrainsimGG-DVD Vorig jaar bracht onze Gebruikersgroep een combi-DVD uit met daarop de Westsluis-route, gesitueerd in de jaren dertig, en de Opperland-route, eveneens naar Nederlands voorbeeld, maar nu gedacht rond het einde van het stoomtijdperk bij NS. Intussen is het Ontwikkelteam verder gegeaan met de ontwikkeling van Opperland. In de eerste plaats is het deel van het traject, dat in de documentatie nog als gepland stond aangegeven, daadwerkelijk aangelegd. Op dit nieuwe baanvak is de beveiliging nog ingericht met armseinen, maar de rest van de route is geheel voorzien van daglichtseinen. Daarmee schuift Opperland een flink stuk op in de tijd, en we komen dan uit in de jaren zeventig. Stoomdepots hebben dan het veld geruimd, evenals de wissellantaarns en waterkolommen. Ook de klassieke overweg is verdwenen en vervangen door de AHOB. Het materieel heeft daar uiteraard gelijke tred mee gehouden. Stoomtractie vinden dan ook niet meer terug, en ook in het goederenwagenpark heeft de modernisering zijn beslag gekregen. Tenslotte is ook eigentijdse bebouwing langs de sporen verschenen. Al met al genoeg veranderingen om de route opnieuw uit brengen onder de naam Opperland 2. Op 28 november 2008 start de verkoop Dit artikel is eerder op 28/11/2008 gepubliceerd.

28 november 2008

'Meld je aan voor de nieuwsbrief' van HCC!trainsim

'Abonneer je nu op de nieuwsbrief en blijf op de hoogte van onze activiteiten!'

Aanmelden